loading...
میهن پروژه
Admin بازدید : 579 چهارشنبه 06 بهمن 1395 نظرات (0)

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مهارت های زندگی



دسته: پکیج های درمانی روانشناسی

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 21 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 20








پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مهارت های زندگی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

آماده سازی در 9 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  20  صفحه (فونت b lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   apa

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسات آموزشی برنامه مهارت­ های زندگی تهیه شده در یونیسف- صندوق بین المللی کودکان و نوجوانان در 9 جلسه و هر جلسه به مدت 90 دقیقه برگزار گردید که توضیحی مختصر از محتوای آن، در ادامه آمده است.

جلسه اول

عنوان آموزش: من که هستم و چه می­توانم بکنم؟

اهداف:

  • آشنایی با سایر شرکت­کنندگان
  • احساس راحتی به عنوان یک عضو گروه
  • بررسی هیجان­ها، رفتارها و باورهای متفاوت در افراد و شناخت این ویژگی­ها در وجود خود
  • آگاه شدن از خصایص مثبت و منفی در وجود خود
  • پی‌بردن به برخی خصوصیات قابل تغییر در فرد
  • تشخیص توانایی­ها و مهارت­های بالقوه

جلسه دوم

عنوان آموزش: ارزش­های شخصی، خانوادگی و اجتماعی من چیست؟

اهداف:

  • درک معنای ارزش­ها
  • تعیین ارزش­های فردی، خانوادگی، مذهبی و فرهنگی
  • تحقیق و پی‌بردن به منشأ ارزش­ها
  • پی‌بردن به اینکه کدام ارزش­ها از نظر فردی مهمترین است
  • کندو کاو در مورد رابطه بین ارزش­های خود و دیگران
  • توانایی پذیرشارزش­های مختلف در افراد دیگر

جلسه سوم

عنوان آموزش: چگونه با دیگران ارتباط برقرار می­کنم؟

اهداف:

  • شناخت اجزای تشکیل­دهنده ارتباط
  • بررسی این مطلب که چگونه برقراری ارتباط بر احساسات و روابط ما با خانواده و دوستان در مدرسه یا محیط کار تأثیر می­گذارد
  • شناخت موانع و تسهیلات دربرقراری یک ارتباط مؤثر
  • تمرین مهارت­های مناسب برای برقراری ارتباط
  • تعریف، ارائه نمونه و تمرین رفتار جرأت­مند

مبانی نظری

تعریف مهارت­ های زندگی

برای مهارت­های زندگی تعاریف مختلفی ارائه شده است.مهارت­های زندگی به گروه بزرگی از مهارت های روانی- اجتماعی و میان­فردی گفته می­شود که می­تواند به افراد کمک کند تا تصمیماتشان را با آگاهی اتخاذ کنند، به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند، مهارت­های مقابله­ای و مدیریت شخصی خود را گسترش دهند و زندگی سالم و بارور داشته باشند. مهارت­های زندگی می‌تواند اعمال شخصی و اعمال مربوط به دیگران و نیز اعمال مربوط به محیط اطراف را طوری هدایت کند که به سلامت بیشتر منجر شود(یونیسف، 2003).

مهارت­های زندگی شامل مجموعه­ای از توانایی­هاست که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می­دهد، در نتیجه شخص قادر می­شود بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه بزند مسئولیت­های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرد و با چالش­ها و مشکلات روزانه­ی زندگی به شکل مؤثر روبرو شود (فخراللهی ، 1384).

مهارت­های زندگی به مجموعه توانایی و مهارتهایی گفته می­شود که امکان رفتار سازگارانه و مثبت را برای افراد فراهم می­سازد. به عبارت دیگر، این مهارت­ها که اکتسابی و اغلب از طریق آموزش و تمرین، ایجاد و تقویت می­شوند، افراد را در مواجه­ی مؤثرتر با نیازها و چالش­های زندگی روزمره توانمند می­سازند (فولادی، 1383).

چند ویژگی آموزش مهارت­های زندگی

-        اول اینکه آموزش مهارت­های زندگی یک شکل قدرتمند از آموزش و درمان است. زیرا مراجع به طور همزمان مهارت­های جدید را در چندین حوزه فرا می­گیرد.

-        دوم اینکه، آموزش مهارت­های زندگی یک مدل آموزشی است که یک سری مهارت­ها را تدریس می‌کند و منجر به بازگشت و عود کمتر در مراجع می­شود.

-        سوم اینکه، شرکت­کنندگان فعالانه در یادگیری و تکمیل مهارت­های زندگی شرکت می­کنند، بنابراین احتمالاً بیشتر احساس مالکیت فرایند آموزش، و کارآمدی را حس می­کنند.

-        چهارم اینکه، آموزش مهارت­های زندگی هم برای پیشگیری و هم برای درمان مشکلات روانی یک راه مناسب است و اینکه مؤثرترین و کارآمدترین راه برای یادگیری این مهارت­ها تدریس مستقیم آنهاست (کورسینی و گازدا، 2007).

مشکل آموزش مهارت­های زندگی این است که قوت واقعی آن­، در مفهوم­سازی آن به عنوان یک الگوی آموزشی است و از آنجایی که تعداد زیادی از متخصصان یاری دهنده سلامت روان، هنوز الگوی درمان پزشکی را قبول دارند. آموزش مهارت­های زندگی باید در انتظار مخالفت­ها و مقاومت­های زیادی باشد (کورسینی و گازدا، 2007).

اهداف آموزش مهارت های زندگی چیست؟

آموزش مهارت­های زندگی اهداف عمده­ای را دنبال می­کند، اما هدف اصلی از این برنامه ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب­های اجتماعی مانند اعتیاد، خودکشی، بزهکاری و انواع مختلف بی­بند و باری است. آموزش مهارت­های زندگی بر عوامل زیربنایی مشترک در بسیاری از زمینه­های ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری اولیه تأثیر گذاشته و همین توان و ویژگی آنهاست که فضای آموزشی آن را وسیع ساخته و زیربنای هر رویکرد آموزش به زندگی شده است (ارکارت و همکاران، 1991، به نقل از عسگری، 1384).

پژوهش­های بیشماری نشان داده است که بسیاری نشان داده است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روان-عاطفی، ریشه­های روانی اجتماعی دارد. علاوه بر این سایر پژوهش­ها، حرمت خود پایین، ناتوانی در بیان احساسات و فقدان مهارت­های ارتباطی را عوامل مهم بسیاری از مشکلات فردی مانند سوء مصرف مواد، بزهکاری، بی­بند و باری جنسی، رفتارهای مخاطره­آمیز و خشونت می­دانند. لذا سازمان بهداشت جهانی به منظور ارتقاء سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب­های روانی-اجتماعی، برنامه­ای را به عنوان آموزش مهارت­های زندگی تدارک دیده است (فتحعلی لواسانی، 1379).

همچنین پری و کلدر (1992) معتقدند برنامه آموزش مهارت­های زندگی یک رویکرد کل‌نگر برای توانمند کردن افراد جهت شناخت خویش، دیگران و محیط طبیعی می­باشد. آگاهی از مهارت­ها تنها یک نوع یادگیری نیست که اتفاق می­افتد، بلکه باعث بدست آوردن اطلاعات نیز می‌شود و آموزش نگرش­ها، مهارت­ها و ارزش­ها را نیز تحت تأثیر قرار می­دهند. پس افراد مهارت‌های زندگی را در موقعیت­های واقعی بکار می­برند و حقایقی درباره موقعیت­های مختلف می‌آموزند (عسگری 1384).

از اهداف دیگر آموزش مهارت­های زندگی می­توان به بعد درمانی آن اشاره کرد چراکه بیشتر بیماران یا مراجعانی که برای مشکلات روان­شناختی یا هیجانی به دنبال کمک هستند، مشکلاتی در حوزه­های مهارت­های زندگی دارند. گروه­های آموزشی مهارت­های زندگی، برای بیمارانی که در بخش­هایی از مهارت دارای مشکل هستند دایر می­گردد. مرکز پزشکی رایج­ترین بخش­هایی که نقص در آنها باعث اختلال روانی می­شود را شامل این موارد می­داند: ارتباطات بین­فردی، معنا یا هدف زندگی، تصمیم­گیری، حل مسئله، روابط زناشویی و خانوادگی. در این مرکز بیمار تشویق می­شود تا آنجا که می­تواند هر یک از این گروه­های آموزشی را گزینش کرده و در آن شرکت نماید (کورسینی و گازدا، 2007).

در پژوهشی که توسط صبحی و رجبی (2010) با هدف پی بردن به تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روانی و  عزت نفس دانشجویان انجام گرفت، نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های زندگی بر کاهش نشانه­های اختلالات روانی مخصوصا اضطراب ، افسردگی و استرس در دانشجویان مستعد اختلال روانی تاثیر می­گذارد.

ضرورت آموزش مهارت­ های زندگی

دانش­آموزان، افرادی هستند که آینده جامعه هر کشور را تشکیل می­دهند. در صورتی که مهارت­های زندگی را آموزش ببینند، با داشتن این مهارت ها قادر خواهند بود از فرصت­های زندگی با بهره­وری بیشتری استفاده کرده و به عنوان افراد موفق­تری در جامعه ظاهر شوند. اهمیت مهارت­های زندگی در حدی است که نیاز به داشتن معلمان متخصص در آموزش این مهارت­ها ضروری به نظر می­رسد، تا نحوه مدیریت روابط اجتماعی، سازگاری و کنار آمدن با فرهنگ­ها و باورهای متفاوت و این که در زندگی روزمره آن ها چه می‌گذرد و برای بهتر کردن زندگی امکان چه کارهایی وجود دارد را به دانش­آموزان آموزش دهد (زیمرمن، 2010).

بخش قابل توجهی از نوجوانان که هر یک، رفتارهای پرخطر برای سلامتی را انجام دهند، در کنار آن رفتارهای پرخطر چندگانه دیگری را نیز انجام می­دهند که مشابه نوجوانان کشورهای دیگر می­باشد. برای مثال، تعداد زیادی از دانش­آموزانی که تجربه آمیزش جنسی پیش از ازدواج را داشته‌اند، استعمال سیگار و الکل را نیز تجربه کرده بودند. برنامه­های سلامت نوجوانان باید توجه ویژه­ به نوجوانانی داشته باشد که هر گونه رفتار پرخطری را آغاز کرده یا مرتکب شده­اند، و سعی کند برای آنها آموزش­ها و برنامه­های پیشگیری فراهم کند که، انواع رفتار­های پرخطر را پوشش دهد. (هان و همکاران، 2001)

دلایل لزوم اجرای برنامه مهارت­های زندگی در بیبن نوجوانان:

1-     مسائل مربوط به بلوغ، نوجوان را غافلگیر می­کند و موجب اضطراب و احساس گناه در او می­شود. بنابراین، باید مهارت رعایت بهداشت جسمی و روانی (مقابله مؤثر با استرس، کنار آمدن با مسائل بلوغ، رعایت مسائل بهداشتی، تغذیه و غیره) را به او آموزش داد.

2-     نوجوان از تفکر صوری برخوردار می­شود. آگاهی از زندگی، پیش­بینی آینده، تصمیم­گیری، فرمول‌بندی و جستجوی راه­حل برای مسائل، توجه به فرصت­های موجود و آزمون فرضیه­ها از مشخصه­های تفکر صوری است که نوجوان را نیازمند یادگیری مهارت­های تصمیم­گیری، تفکر خلاق و حل­مسئله اجتماعی می­کند.

3-     انتقاد از افراد صاحب قدرت، تمایل به بحث و مجادله، توجه به خود، خود محوری، ناتوانی در تصمیم­گیری و در بعضی مواقع دوگانگی در تفکر و عمل، از ویژگی­های این دوره است که در نتیجه تفکر صوری ایجاد می­شود. می­توان فرد را با آموزش مهارت­های تفکر انتقادی و مهارت­های ارتباطی در داشتن تفکر نقادانه یاری کرد.

4-     در صورتی که فرد مهارت­هایی مانند حفظ استقلال در بین دوستان، احترام به نظرات دیگران، ابراز وجود و خودآگاهی را داشته باشد می­تواند از گرایش به گروه­های دوستی و هسالان، به عنوان فرصتی برای هویت­یابی استفاده کند (ادیب،‌‌ 1385).



-coping skills

-errocurt

- zimmerman


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبوبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه وبسایت آفمَس به نشانی (test.com) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این وبسایت قابل مشاهده است .


قیمت : 26,900 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , , ,



پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مهارت های زندگی

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مهارت های زندگی
پکیج های روانشناسی و علوم تربیتی پکییج درمانی آموزش مهارت های زندگی پکییج آموزش
پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی
پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی در 22 پکیج (پروتکل)
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطیپکیج آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی package of health education communication skills این پکیج (پروتکل)
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی مهارت های ارتباطی
پکیج (پروتکل) آموزشی آموزشی درمانی مهارت های درمانی آموزشی مهارت های زندگی.
دانلود پکیج (پروتکل) درمانی - آموزشی معنا درمانی گروهی
doc,دانلود پکیج (پروتکل) درمانی پکیج درمانی آموزشی پکیج های درمانی
پکیج (پروتکل) درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006
پکیج درمانی آموزشی بر کیفیت زندگی پکیج های پکیج (پروتکل) درمانی
دانلود پروتکل و پکیج آموزشی مهارتهای زندگی
دانلود پروتکل و پکیج آموزشی مهارتهای زندگی: مشخصات « پکیج آموزشی که راه های مختلفی
7 . دانلود پروتکل های درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش act دانلود کامل ترین مجموعه پروتکل های آموزشی روان درمانی های مهارتهای زندگی
دانلود کتاب روانشناسی: آموزش مهارت های زندگی - یک‌فراکاو
در این پست کتاب آموزش مهارت های زندگی را برای دانلود مجموعه آموزشی روان درمانی
دانلود پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانی
پکیج آموزشی درمانی هوش (پروتکل) آموزشی درمانی هوش پکیج های درمانی
دانلود پروتکل و پکیج آموزش هوش هیجانی
دانلود پروتکل و پکیج مهارتهای هوش هیجانی و نقش آن در افزایش رضایت از زندگی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری فرزندان شاهد و
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری فرزندان شاهد و ایثارگر: روانشناسی مدرسه
documents-training-pac - unodc.org
بسته آموزشی مهارت­های زندگی برای بر اساس آموزش مهارت­های زندگی با هدف ارتقای
پگیج آموزشی مهارت های زندگی
10.12.2015 · پگیج آموزشی مهارت های زندگی; آشنایی با مهارت های زندگی و روش و پروتکل های درمانی.
ردیاب فایل – radyab.info » پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی دسته: پکیج های درمانی روانشناسی
پکیج های درمانی روانشناسی - فایلکده
این پکیج (پروتکل) پکیج آموزشی درمانی مهارت های بر کیفیت زندگی,پکیج های
اثربخشی برنامه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی به منظور پیشگیری از
رویکرد مهارتهای زندگی به دلیل پشتوانه‌ی نظری و خدمات‌ بهداشتی‌ درمانی
پکیج های درمانی روانشناسی
آموزشی درمانی مهارت های پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی آموزش مهارت های زندگی
پکیج (پروتکل) درمانی - آموزشی معنا درمانی گروهی
پکیج (پروتکل) درمانی پکیج درمانی آموزشی پروپوزال اثربخشی آموزش گروهی مهارت های
پکیج های درمانی روانشناسیمحصولات دسته پکیج های درمانی آموزشی درمانی مهارت های پکیج (پروتکل) آموزشی
پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی
پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش (پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی)
ضرورت آموزش مهارت‌های زناشویی
در کشور ما خلأ آموزش مهارتهای زندگی از جمله مهارتهای درمانی افسردگی آموزشی
اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر كاهش علایم افسردگی دانش
زمینه و هدف: اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در كاهش علایم افسردگی در پژوهش‌های زیادی
slide 1 - uploads.pptfa.com
مهارت های زندگی نگرش و ارزشهای مثبت رفتارهای مثبت و سالم پیشگیری از مشکلات هدف هر
دانلود پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی
توضیحات پکیج درمانی آموزشی پکیج (پروتکل) درمانی موسیقی درمانی; مقاله مهارتهای
ردیاب فایل – radyab.info » پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به
پکیج (پروتکل) پکیج های درمانی روانشناسی (پروتکل) درمانی آموزشی
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی)
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی پکیج های درمانی آن ها می‌توانند مهارت‌هایی جدید
دانلود رایگان مجموعه آموزشی مهارت های زندگی برای دانش آموزان
13.10.2016 · مجموعه آموزشی مهارت های زندگی برای دانش پکیج های دانلود منوال و پروتکل های درمانی.
فروش پکیج های آموزشی خانواده درمانی شناختی رفتاری و مهارت
فروش پکیج های آموزشی خانواده درمانی شناختی رفتاری و مهارت های زندگی و پکیج با شماره
پروتکل مداخله آموزش مهارت های زندگی برای نوجوانان - وبسایت
ویژگی‌های پروتکل مداخله آموزش مهارت های زندگی برای نوجوانان. پروتکل مداخله آموزش
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی
پکیج (پروتکل) پکیج های درمانی با استفاده از نمونه های از زندگی خود درمانجو
پروتکل توان­بخشی روانی-اجتماعی بیماران اسکیزوفرنی - وبسایت
کمترین میزان مداخله در زندگی معمول افراد که لازمه پروتکل درمانی; پکیج آموزشی;
کتاب آموزش مهارت‌های زناشویی برای رضایت جنسی همسران جوان
کتاب آموزش مهارتهای کمبود منابع آموزشی در مورد زندگی زناشویی خود
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانی
پکیج (پروتکل) آموزشی (پروتکل) آموزشی درمانی مدیران واحد های آموزشی از
پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
پکیج (پروتکل) (پروتکل) درمانی آموزشی آموزش مهارت­ های کاهش اضطراب، از قبیل
پکیج (پروتکل) درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای افسردگی
پکیج (پروتکل) پکیج های درمانی مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی.
پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی
پکیج (پروتکل) ( برای پیگیری های بعدی ) توضیحات پکیج درمانی آموزشی
پکیج (پروتکل) شناخت درمانی گروهی به روش مایکل فری
پکیج (پروتکل) دسته: پکیج های درمانی توضیحات پکیج درمانی آموزشی
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانی
پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش (پروتکل) آموزشی درمانی تنش ph و راه های مقابله
پکیج آموزشی - وبسایت علمی آموزشی روانشناسی
پروتکل درمانی; کتاب و جزوه; پاورپوینت; فایل صوتی; پکیج آموزشی;
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2660
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 486
  • آی پی دیروز : 217
  • بازدید امروز : 1,853
  • باردید دیروز : 992
  • گوگل امروز : 63
  • گوگل دیروز : 69
  • بازدید هفته : 7,278
  • بازدید ماه : 35,954
  • بازدید سال : 257,967
  • بازدید کلی : 1,210,572