loading...
میهن پروژه
Admin بازدید : 419 شنبه 07 اسفند 1395 نظرات (0)

گزارش کارآموزی آشنایی با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران خودرو



دسته: مهندسی مکانیک

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 1185 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 62








گزارش کارآموزی آشنایی با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران خودرو در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

پیشگفتار :


اینجانب دوره کارآموزی خود را در نمایندگی ایران خودرو در استان قزوین طی کردم ، در طول این دوره با انواع و اقسام خودرو های تولیدی شرکت ایران خودرو و ویژگی های هر یک از آنها آشنا شدم ، با انواع و اقسام معایب و روش های برطرف کردن آنها  آشنا شدم ، با انواع و اقسام سیستم های برق خودرو در خودرو های پرشیا و 206 آشنا شدم و به بررسی آنها پرداختم ، این گزارش چکیده محتوا ای است از آموخته های اینجانب در طول دوره کارآموزی که به استحضار شما استاد گرامی می رسانم .



فصل اول
معرفی نمایندگی مجاز ایران خودرو




نام و نوع شرکت :
نام شرکت :
نمایندگی ایران خودرو

نوع شرکت :
نمایندگی

معرفی شرکت :
این مرکز یکی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودرو سازی ایران خودرو در استان قزوین میباشد که با در اختیار داشتن کادری مجرب و توانایی فروش و خدمات پس از فروش کلیه محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو در استان قزوین فعالیت می کند .

هدف تاسیس :
ارائه خدمات به مشتریان و خودرو های تولیدی گروه خودرو سازی ایران خودرو

فصل دوم
گیربکس خودرو های اتوماتیک



مقدمه :
در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . جعبه دنده های نیمه اتوماتیکی که طراحی گردید به نام های مختلف در تجارت شناخته شد و در طراحی های بعد به جای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد و به نام های کرایسلر تورک – درایو و پلی موث هیدرایو نامیده شد. مشاهده می شود که در آنها به منظور تعویض دنده‌ها هنوز از یک کلاچ پایی استفاده شده است . در سال ۱۹۴۰ کارخانه جنرال موتور جعبه دنده هیدراماتیک را برای اولین بار در اتومبیل اولدزموبیل به کار برد. طراحی این طراحی اولین کاربرد کلاچ‌های هیدرولیکی را در ترکیب جعبه دنده ۴ دنده ای مشخص کرد و جعبه دنده اتوماتیک نامیده شد که در آن مجموعه خورشیدی جلو و عقب برای وضعیت خلاص و دنده های جلو به کار برده شد و در دنده عقب مجموعه خورشیدی جلو نسبت دور کاهنده‌ای ( افزایش گشتاور ) دارد و مجموعه خورشید عقب مسیر قدرت را عکس نمود و همچنین نسبت دور دنده عقب را بیشتر کاهش می دهد . ( افزایش گشتاور را بیشتر افزایش می دهد . ) در سال ۱۹۴۸ بیوک جعبه دنده داینافلو را ارائه داد و اولین اتومبیلی بود که در آن موفق شده بودند جعبه دنده اتوماتیک را با مبدل گشتاور هیدرولیکی به کار برند که با استفاده از مجموعه خورشیدی حرکت مستقیم دنده یک و دنده عقب را شامل می شد و اهرم تعویض دنده جعبه دنده را به محور خروجی مبدل گشتاور بدون دنده های اضافی مربوط می سازد . ضریب ماکزیمم در مبدل گشتاور ۱ : ۲۵/۲ و نسبت دنده در دنده یک ۱ : ۸۲/۱ می باشد که دارای کشش عالی در سربالایی‌ها بوده و حالت ترمز موتوری در سرازیری‌ها را نیز دارا می باشد کاربرد عمومی جعبه دنده‌های اتوماتیک که ناشی از رشد صنعتی بوده است . جعبه دنده های اتوماتیک فورد ترکیبی است از یک مبدل گشتاور ۳ عنصری و یک سیستم مجموعه خورشیدی که شامل ۳ دنده جلو ( ۳ سرعته ) و یک دنده عقب می باشد . ضریب ماکزیمم مبدل گشتاور آن برابر ۱: ۱/۲ می باشد . مسیر حرکت از مبدل گشتاور شروع می شود و دارای نسبت دنده متوسط ( دنده دو ) ۱ : ۴۸/۱ ( افزایش گشتاور کم ) با تعویض دنده به طور خودکار بوده و همچنین دارای نسبت دنده یک ۱ : ۴۴/۲ ( افزایش گشتاور زیاد ) که برای عبور در سر بالایی ها و حالت ترمز موتوری در سرازیریها می‌باشد طراحی شده است. کرایسلر دارای جعبه دنده اتوماتیک دو سرعته به نام پاور فلایت می‌باشد که دارای یک مبدل گشتاور ۳ عنصری ( توربین پمپ استاتور ) و دو مجموعه خورشیدی با نسبت دنده هایی به منظور درگیری دنده یک دنده عقب و دنده مستقیم می باشد . هنگام حرکت مسیر قدرت از مبدل گشتاور که دارای ضریب ماکزیمم گشتاوری ۱ : ۷/۲ است شروع می شود و در دنده یک نسبت دنده ۱ : ۲۷/۱ می‌باشد که به طور خودکار در دنده مستقیم قرار می گیرد . ( در دنده مستقیم نسبت دنده ۱ : ۱ است و در صورت لزوم نسبت مبدل گشتاور اعمال می گردد . ) این جعبه دنده نیز توسط اهرم تعویض دنده به طور دستی در دنده یک ( برای حرکت در سربالایی و سرازیری ) قرار می گیرد .
طرح جدید جعبه دنده اتوماتیک اولتراماتیک مربوط به اتومبیل پاکارد نشان می دهد که دارای مبدل گشتاور ۴ عنصری و یک مجموعه دنده‌های خورشیدی است که مشابه جعبه دنده داینافلوی بیوک می باشد و قادر است تا وضعیت‌های دنده مستقیم دنده یک و دنده عقب را درگیر نماید . مسیر قدرت مانند جعبه دنده داینافلو در حرکت به جلو از مبدل گشتاور شروع شده و بدون کمک دنده‌های اضافی به محور خروجی منتقل می‌گردد . مبدل گشتاور آن دارای یک کلاچ اصطکاکی برای وضعیت دنده مستقیم می باشد که به طور خودکار عمل می کند و در سایر وضعیت ها کلاچ اصطکاکی مبدل گشتاور قطع می باشد که مبدل می تواند حد اکثر نسبت گشتاوری ۱ : ۴/۲ را منتقل نماید . نسبت در دنده یک ۱ : ۸۲/۱ می باشد که جعبه دنده به وسیله اهرم تعویض دنده می تواند در این وضعیت برای عبور در سر بالایی و سرازیری قرار گیرد .
جعبه دنده های اتوماتیک استودبکر که به وسیله بورگ – وارنر ارائه گردید دارای مبدل گشتاور ۳ عنصری با یک کلاچ حرکت مستقیم و دو مجموعه خورشیدی که ۳ دنده جلو و یک دنده عقب می باشد طراحی گردیده است . حداکثر ضریب افزایشی مبدل گشتاور ۱ : ۱۵/۲ است که دارای وضعیت دنده متوسط دنده مستقیم دنده یک و دنده عقب می باشد و نسبت دنده ها عبارتند از دنده یک ۱ :۳۱/۲ دنده دو ۱: ۴۳/۱ و دنده سه ۱ : ۱ برای حرکت در سر بالایی و سرازیری با دنده یک توسط توضیحات بعدا گفته خواهد شد. تا سال ۱۹۵۵ طراحی جعبه دنده‌های اتوماتیک کامل گردید و از آن تاریخ به بعد با اتخاذ تصمیم مشترک و استاندارد اکثر کارخانجات آن را به کار بردند به طوری که امروزه بیش از ۹۰ درصد اتومبیل‌های امروزی آمریکایی مجهز به جعبه دنده های اتوماتیک می باشند . جعبه دنده اتوماتیک اولترا ماتیک مربوط به اتومبیل پاکارد مسیر قدرت در آن و در جعبه دنده اتوماتیک پاورگلاید و سایر جعبه دنده‌های اتوماتیک ۲ سرعته یکسان می باشد . شرح این که چگونه یک جعبه دنده اتوماتیک کار می‌کند باید گفت که یک داستان هیجان انگیزی است به وسیله مختصر نگاهی به اصول مقدماتی و اساسی طرز کار آنها می توان فهمید که جعبه دنده های اتوماتیک چه طور کار می کنند و این بسیار ساده است زیرا تمام تعویض های خودکار با استفاده از اصول اولیه طراحی شده‌اند و به طور کلی دارای یک مبدل گشتاور هیدرولیکی و یک مجموعه خورشیدی با نسبت دنده های مختلف می باشند که به وسیله یک سیستم کنترل هیدرولیکی به طور خودکار تعویض دنده ها را انجام می دهد .
ترکیب مبدل گشتاور هیدرولیکی و مجموعه دنده‌های خورشیدی رایج در تعدادی از جعبه دنده های اتوماتیک هم خانواده مانند جعبه دنده‌های تورک فلایت ( کرایسلر ) کروئیز ماتیک ( فورد ) و هیدرا ماتیک ( جنرال موتور ) به کار برده شده است . یکی از بزرگترین مزیت های جعبه دنده‌های اتوماتیک این است که به طور خودکار دنده ها را تعویض می نماید و وظایف راننده را کاهش می‌دهد و در نتیجه او مجبور نخواهد بود که در تعویض دنده ها مهارت خاص رانندگی را دارا باشد و متناسب با مقاومت مسیر که بستگی به وزن سرعت و موقعیت اتومبیل دارد به طور خودکار در مواقع لزوم تعویض دنده ها انجام می گردد . در جعبه دنده های معمولی بر اثر سرعت بیش از حد معمول و یا عدم ایجاد هماهنگی بین سرعت چرخ دنده ها هنگام درگیر شدن توسط یک راننده غیر ماهر باعث استهلاک سریع قطعات خواهد گردید . در صورتی که در جعبه دنده‌های اتوماتیک راننده به یک اهرم تغییر وضعیت دنده ها و پدال گاز احتیاج دارد .

فصل سوم
دیفرانسیل و سیستم های تعلیق خودرو



مقدمه :
اگر اتومبیل همیشه بر روی خط راست حرکت می کرد و احتیاجی به پیچیدن نبود لزومی نداشت از دیفرانسیل استفاده کنیم و انتقال نیرو می توانست به شکل های مختلف انجام گیرد .
در سر پیچ ها و جاده های ناهموار (یا وقتی که چرخ ها در گِل یا برف گیر می کند ) چرخ های سمت چپ و سمت راست اتومبیل مسافت های متفاوتی را طی می کند . اگر این چنین نبود یعنی چرخ ها دوران مساوی داشتند یکی از چرخ ها ( چرخی که مسافت کمتری را طی می کند ) در روی جاده سر می خورد تا هماهنگی لازم در چرخ ها ایجاد شود که در این حالت خطرات و خسارت های زیاد به اتومبیل وارد می شد مانند سائیدگی لاستیک ها افزایش می یابد و در سرعت های زیاد خطر انحراف اتومبیل زیاد است . برای رهایی از دست چنین مشکلاتی نیاز به مکانیزم است که بتواند دوران چرخ ها متناسب با مسیری را که طی می کند تنظیم کند این مکانیزم دیفرانسیل خواهد بود .
قسمت های یک دیفرانسیل ساده :دنده پنیون ،دنده کرانویل ، هوزینگ ، دنده های هرز گرد ، دنده های پولوس

وظایف دیفرانسیل :
1- تقلیل سرعت 2- تغییر جهت نیرو ( جزء در خودرو های که موتور شان به صورت عرضی قرار دارد ) 3- تقسیم نیرو بر چرخ ها  4- تنظیم دور در سر پیچ ها ( دور زدن در سر پیچ ها )

1- تقلیل سرعت :
برای ازدیاد کشش اتومبیل ، دیفرانسیل بایستی گشتاور زیادی را به چرخ ها انتقال نماید مثلاً دور موتور های بنزینی در حدود 6000  rpm و دور موتور های مسابقه در حدود 750rpm چنین دور قبل از انتقال به چرخ ها باید به اندازه ای لازم تقلیل یابد . تقلیل موجود در دیفرانسیل به وسیله پینیون و کرانویل صورت می گیرد ، چنانچه اگر تعداد دنده های پنیون و کرانویل را مساوی انتخاب کنیم هیچ تغییر کوپلی در این قسمت نخواهیم داشت . ولی شرایط ایجاد می کند توان منتقله به چرخ ها دارای سرعت کم و نیروی زیاد باشد به نسبتی که بخواهیم سرعت در دیفرانسیل کم شود بایستی تعداد دندانه های کرانویل نسبت به پنیون را بزرگتر انتخاب نماییم برا ی مثال : دیفرانسیل فولکس واگن 1200 را در نظر می گیریم که تعداد دندانه های چرخ دنده های پنیون و کرانویل به ترتیب 8 و 35 می باشد .

نتیجه گیری :
در طول این دوره همانگونه که در طول فصول این گزارش مشاهده نمودید در قسمت های مختلف این کارگاه تعمیر و فروش فعالیت کرده ام و آموخته هایم در زمینه های مختلف میباشد که در این گزارش سعی کردم که آنها را به صورت مختصر و مفید ارائه دهم ، دوره کارآموزی هر چن که در بازه زمانی بسیار کوتاهی صورت گرفت ولی فواید و تجارب ارزنده ای را در بر داشت که شاید این اطلاعات و تجاب را در هیچ دوره آکادمیکی نتوان کسب کرد ، این گزارش خلاصه ای است از آموخته های اینجانب که به استحضار جنابعالی می رسانم ، امید است که مورد رضایت شما استاد گرامی واقع گردد .



قیمت : 5,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , , , , ,



گزارش کارآموزی آشنایی با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران خودرو

مدیریت بازرگانی - دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران
در نمایندگی ایران خودرو . آشنایی با اجزا و سیستم ها ی گزارش کارآموزی برق
گزارش کارآموزی رشته مکانیک خودرو گزارش کارورزی کاردانی مکانیک خودرو, گزارش کارآموزی شرکت ایران در سیستم
گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو | ایران عرضه
دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی شرکت ایران خودرو و خدمات اين
گزارش کارآموزی رایگان رشته مکانیک در نمایندگی ایران خودرو
در نمایندگی ایران خودرو آشنایی با اجزا و سیستم گزارش کارآموزی سیستم برق
گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی ایران خودرو | جستجو
گزارش کارآموزي آشنایی با سیستم های برق خودرو در نمايندگي فروش و خدمات شرکت ايران
گزارش کارآموزی - ایران عرضه
شرکت ایران خودرو گزارش کارآموزی نمایندگی رشته های حسابداری و
تعمیرات خودرو - دانلود رایگان کارآموزی برق برق خودرو
گزارش کاراموزی برق خودرو و سیستم های کنترل. گزارش برق:آشنایی با تابلو های
دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی - گزارش کار آموزی در شرکت
در شرکت توزیع برق با سلام و عرض ادب در این وبلاگ سعی شده است تمامی گزارش های
گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو
در نمایندگی ایران خودرو فروش و خدمات شرکت ایران گزارش کارآموزیآشنایی با
تحقیق های دانش آموزی و دانشجویی - گزارش های کارآموزی گزارش های کارآموزی و سیم کشی خودرو در شرکت در نمایندگی مجاز ایران
گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو ‎‎‎ - فراپوشه گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو آشنایی با کهکشان ها و گزارش کارآموزی در
گزارش های کارآموزي رشته برق
گزارش کارآموزی در شرکت,,گزارش کارآموزی (آشنایی با با فرمت های ورد و
گزارش کارآموزی رشته برق با عنوان آشنایی با اجزا سیستمهای
گزارش کارآموزی آشنایی با با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات
گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز ایران خودرو | وبلاگ 24
گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز ایران خودرو. پست با های فارسی دانلود و با
گزارش کارآموزی | مهندس | هر آنچه یک دانشجوی مهندسی لازم دارد
گزارش کارآموزی آشنایی با در شرکت ایران خودرو می و پروژه های رشته برق.
پروژه کارآموزی - خدمات آسیاتک - صفحه 1
گزارش کارآموزی آشنایی با فروش و خدمات شرکت ایران خودرو گزارش کارآموزی در
کارآموزی گزارش گزارش کارآموزی مفاهیم اولیه کارآموزی آشنایی
گزارش کارآموزی آشنایی با با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران
دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در ایران خودرو
در شرکت ایران خودرو با گزارش کارآموزی برق خودرو فروش و خدمات شرکت ایران
دانلود گزارش کارآموزی برق رشته مهندسی برق در شرکت برقآشنایی با شبکه های مطالب گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت
لیست گزارش کاراموزی مکانیک و صنایع
لیست گزارش کاراموزی مکانیک و کارآموزی سیستم های فروش خودرو در شرکت ایران
گزارش های کارآموزی رشته مکانیک خودرو
,گزارش های کارآموزی رشته شرکت ایران خودرو کارآموزی در نمایندگی
گزارش کار کارگاه مکانیک خودرو، کارآموزی و کارورزی ایران
در نمایندگی ایران خودرو های شرکت. ۲. ایران خودرو و گزارش کارآموزی در ایران
فروش پايان نامه - گزارش کارآموزی برق و الکترونیک
گزارش کارآموزی آشنایی با گزارش کارآموزی سیستم های و سیستم کنترل در شرکت
کارآموزی|کارورزی|گزارش کار - کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو
کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو و با ارقام مندرج در برق (1) کارآموزی در شرکت
تحقیق های دانش آموزی و دانشجویی - گزارش کارآموزی برق
لیست گزارش های کارآموزی برق و کارآموزی آشنایی با و سیستم کنترل در شرکت
پایان نامه و گزارش کارآموزی برق قدرت
پایان نامه و گزارش کارآموزی برق آشنایی با برداری و کنترل در سیستم های
فروشگاه اینترنتی پروژه ، مقاله دانشجویی
گزارش کارآموزی آشنایی با گزارش کارآموزی سیستم های و سیستم کنترل در شرکت
پروژه و مقاله و پایان نامه مکانیک- خودرو
گزارش کارآموزی پرس ها و برش ها در شرکت ایران خودرو با ابداع و تکمیل سیستم
فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو
محصولات ایران خودرو, فروش نقدی, انتخاب برنامه فروش, مدل خودرو "در راستای حفظ و
دانلود انواع گزارش کارآموزی - گزارش کار آموزی شرکت فناوری
دانلود انواع گزارش کارآموزی های که در آن شرکت در نمایندگی ایران خودرو (1)
گزارش کارآموزی در نمایندگی گیربکس ماشین های سنگین | فوق العاده
از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکت های گزارش کارآموزی آشنایی با
گزارش کاراموزی تعمیرات نگهداری ایران خودرو
سرمایه شرکت ایران خودرو و در با سیستم دانلود گزارش کارآموزی نمایندگی فروش و
بزرگترین وبسایت دانلود گزارش کارآموزی
آشنایی با اجزا و سیستم تاریخچه ایران خودرو; شرکت های برق و ) گزارش کارآموزی
دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی در مورد شرکت قاسم ایران
و گزارش کارآموزی در آشنایی با شرکت ایران خدمات مربوط به ماشین های
گزارش کارآموزی نگهداری و تعمیرات در شرکت ایران خودرو
در شرکت ایران خودرو کارآموزی نمایندگی فروش و گزارش کارآموزی با
downloadlar - دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خصوصی
دانلود گزارش کارآموزی در ایران آشنایی با پروتکل هارت و در شرکت ها قسمت های
دانلود گزارش پایان دوره ی کارآموزی رشته های فنی و مهندسی
19.08.2009 · عزیز که گزارش کارآموزی مربوط ایران خودرو کار با یک تابلوی برق ( جامع و
معرفی رشته - دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی خودرو
در ایران و در طراحی سیستمهای تعلیق و خدمات پس از فروش
پیش فروش دانگ فنگ اچ 30 کراس اتوماتیک به مناسبت نوروز 96
آشنایی با سیستم های برق خودرو در نمایندگی فروش و خدمات و خدمات شرکت ایران خودرو
کارآموزی کنترل کیفیت ایران خودرو | دانلود کارآموزی
گزارش کارآموزی در شرکت در نمایندگی ایران خودرو برش کاراموزی آشنایی با
دانلود گزارش کارآموزی
فعالیت های شرکت. ایران خودرو و کارآموزی در نمایندگی گزارش کارآموزی آشنایی با
دانلود رایگان گزارش کاراموزی در شرکت برق و کنترل مپنا
گزارش گزارش کارآموزی در شرکت برق و برق, سیستم های گزارش کارآموزی آشنایی با
لیست اول پروژه کارآفرینی کارآموزی پایانامه تحقیق
و سیستم کنترل در شرکت گزارش کارآموزی آشنایی با در نمایندگی ایران خودرو
دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در شرکت سخت افزار و
و سیستم‌عامل‌های در نمایندگی ایران خودرو گزارش کارآموزی در یک
downloadlar - دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر
گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو. های sata و ide; آشنایی با گزارش کارآموزی : با
وبلاگ مهندسی مکانیک - لیست گزارش های کارآموزی مهندسی
لیست گزارش های کارآموزی 55-تعمیرات برق خودرو - شرکت ایران و خدمات پس از فروش
سيستم برق خودرو , مقاله سيستم برق خودرو
سيستم برق خودرو. برق خودرو سامانه (سیستم) برقرسانی خودرو دستگاه برق رسانی که در زمان
گزارش کارآموزی شرکت برق - maghale33
سیستم های حقوق و اشنایی کامل با سیستم اعلام گزارش کارآموزی در شرکت دامداری و
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2660
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 519
  • بازدید امروز : 389
  • باردید دیروز : 1,999
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 77
  • بازدید هفته : 389
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 258,502
  • بازدید کلی : 1,211,107