loading...
میهن پروژه
Admin بازدید : 136 چهارشنبه 06 بهمن 1395 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی (فصل دوم پایان نامه)



دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 61 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 26








مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه ) در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه apa جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه apa)
  • نوع فایل: word و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

دلبستگی پیوند عاطفی نسبتا پایداری است که بین کودک و یا تعداد بیشتری از افرادی که نوزاد در تعامل منظم و دائمی با آن ها است، ایجاد می شود. و با ترس، تهدید، بیماری یا خستگی راه اندازی می شوند و به عنوان هر نوع رفتاری که نتیجه آن بازیافتن یا حفظ تماس با نگاره ی دلبستگی است، تعریف شده اند (بالبی، 1973). تجارب دلبستگی اولیه با مراقبان احساسات، افکار و رفتار را در روابط بعدی هدایت می کند. نظریه دلبستگی بالبی بیان می کند که روابط کودک با مراقبان (مادر یا جانشین مادر) در سال های اولیه ی زندگی منجر به تشکیل الگوی روانی خاصی می شود که، مبنای بیشتر روابط بین فردی در بزرگسالی است (برک، 2007؛ ترجمه سید محمدی، 1392). بالبی (1973) معتقد بود که نظریه دلبستگی فقط نظریه تحول کودک نیست بلکه، نظریه تحول در گستره حیات نیز هست. به اعتقاد وی، در حالیکه رفتار دلبستگی در اوایل کودکی بیشتر از هر زمان دیگری قابل مشاهده است اما می توان در چرخه حیات و به ویژه در فوریت ها آن را مشاهده کرد. زاچریسون(2009) استدلال کرد که دانستن اینکه شخصی وجود دارد که نگران شماست و شما را در ذهن خود دارد، در هر سن و هر شرایطی نقش اساسی داشته و به عنوان یک پایگاه ایمنی بخش عمل می کند. این تصور ذهنی رفتار مستقلانه راحتی را در غیبت چهره دلبستگی پشتیبانی و تقویت می کند. سه معیار اصلی تعریف کننده یک رابطه دلبستگی را در دوره طفولیت "جستجوی همجواری "، "تأثیر پایگاه ایمنی بخش"، و "اعتراض جدایی" دانسته اند.

بالبی (1973) دلبستگی بزرگسالان را به عنوان ایجاد یک پیوند توسط یک بزرگسال با بزرگسال دیگر که در جنبه های اساسی و مهم مشابه دلبستگی است که کودکان نسبت به مراقب اصلی خود ایجاد می کنند، تعریف می کند. این پیوند، درست مثل، آنچه که در کودکان وجود دارد اهمیت هیجانی بسیار زیاد و محوری دارد (مظاهری، 1380).

به نظر بالبی (1973) دلبستگی در انسان موازی نقش پذیری در حیوانات عمل کرده و در یک دوره حساس شکل می گیرد (ماسن، کیگان، هوستون و ویکانجر، ترجمه یاسایی، 1390). تمایل کودک به برقراری نوعی رابطه نزدیک با افرادی معین و احساس امنیت بیشتر در حضور این افراد، دلبستگی نامیده می شود. مفاهیم کلیدی که در کردار شناسی در نظریه دلبستگی مطرح می شود.

2-2-2-نظریه دلبستگی

بالبی در سال 1969 نظریه دلبستگی را مطرح کرد. به نظر او روابط اجتماعی طی پاسخ به نیازهای زیست شناختی و روان شناختی مادر و کودک پدید می آیند(مورلی و موران، 2011). از نوزاد انسان رفتارهایی سر می زند که باعث می شود، اطرافیان از او مراقبت کنند و در کنارش بمانند. این رفتارها شامل؛ گریستن، خندیدن و سینه خیز رفتن به طرف دیگران می شود. از نظر تکاملی، این گونه الگوها ارزش انطباقی دارند، زیرا همین رفتارها باعث می شود که از کودکان مراقبت لازم بعمل آید تا زنده بمانند (خوشابی و ابوحمزه، 1390). نتیجه عمده کنش متقابل بین مادر و کودک به وجود آمدن نوعی دلبستگی عاطفی بین فرزند و مادر است. این دلبستگی و ارتباط عاطفی با مادر است که سبب می شود کودک به دنبال آسایش حاصل از وجود مادر باشد، بخصوص هنگامیکه احساس ترس و عدم اطمینان می کند. بالبی و مری اینثورث معتقدند که همه کودکان بهنجار احساس دلبستگی پیدا می کنند و دلبستگی شدید شالوده ی رشد عاطفی و اجتماعی سالم در دوران بزرگسالی را پی ریزی می کند. در واقع دلبستگی های انسان نقش حیاتی در زندگی وی ایفا می کند (دهقانی، 1381). از نظر مری اینثورث (1991؛ لورا برک، 1392) رفتار دلبستگی در روابط بزرگسالی اساس پدیده ی ایمنی در هسته زندگی انسان می باشد. او اظهار داشت که دلبستگی ایمن، عملکرد و شایستگی را در روابط بین فردی تسهیل می کند. برای مثال، کودکانی که دلبستگی شدید به مادرشان دارند در آینده از لحاظ اجتماعی برون گرا هستند، به محیط اطراف توجه نشان می دهند، تمایل به کاوش در محیط اطرافشان دارند، و می توانند با مسائل مقابله کنند. از طرف دیگر، عواملی که مختل کننده این دلبستگی باشد در زمینه رشد اجتماعی کودک در آینده مشکلاتی ایجاد می کند.

مری اینثورث(1991؛ به نقل از لورا برک، 1392) مشاهدات بالینی را بسط داد و دانلود که تعامل مادر با کودک در دوره ی دلبستگی تأثیر چشم گیری بر رفتار فعلی و آتی کودک دارد. الگوهای مختلف دلبستگی در کودکان وجود دارد. مثلا، برخی از بچه ها کمتر از بقیه پیام می فرستند یا گریه می کنند. پاسخدهی توأم با حساسیت به نشانه های نوزاد، نظیر؛ بغل کردن کودک که دارد گریه می کند به جای آنکه، موجب تقویت رفتار گریستن شود، باعث می شود که نوزاد در ماه های بعد کمتر گریه کند. وقتی کودک پیامی برای مادر می فرستد، تماس نزدیک بدنی او با مادر باعث می شود که در عین رشد به جای وابستگی و چسبندگی بیشتر به مادر، اتکاء به نفس بیشتری پیدا کند (خوشابی و ابوحمزه، 1390). مادرانی که پاسخی به پیام های ارسال شده از طرف کودک نمی دهند، موجب مضطرب شدن بچه می شوند. اینگونه مادران اغلب ضریب هوشی (iq) کمتری دارند و از نظر هیجانی ناپخته تر و جوانتر از مادرانی هستند که به پیام های کودک پاسخ می دهند.

اینثورث(1991؛ به نقل از لورا برک، 1392) همچنین، ثابت کرد که دلبستگی موجب کاهش اضطراب می شود. آنچه او اثر "پایگاه ایمن" می نامید، کودک را قادر به دل کندن از دلبسته ها و کاوش در محیط می سازد و کودک می‏تواند با دلگرمی و اطمینان به کاوش در محیط بپردازد (وندر زندن، ترجمه حمزه گنجی، 1392).

به طور کلی، می توان اظهار نمود که نظریه دلبستگی کار مشترکی از جان بالبی و مری اینثورث (1991؛ به نقل از لورا برک، 1392) می‏باشد. این صورت با ابداع روش هایی برای آزمون تجربی نظریه بالبی توانست به گسترش نظریه او کمک بسزایی نماید. اینسورث شخص مورد دلبستگی را به عنوان منبع امنیت (پایگاه امن) کودک برای کاوش در محیط خود در نظر گرفت، او حساسیت مادر را برای نوزاد حائز اهمیت می دانست و نقش آن را برای رشد الگوهای دلبستگی مادر- نوزاد، حیاتی در نظر گرفت (خوشابی و ابوحمزه، 1390).

روان شناسان رشد، در مورد ریشه ها و عوامل تعیین کننده دلبستگی دو تبیین مختلف ارائه داده اند: تبیین اول، بر دورنمای رفتار شناختی و تبیین دوم، بر چشم انداز یادگیری تکیه دارد. به عقیده بالبی، کردارشناس علاقمند به روانکاوی، پایه های زیستی رفتارهای دلبستگی، در صورتی که از دیدگاه تکاملی مطالعه شود، آسان‏تر قابل درک خواهد بود. برای اینکه نوع انسان، به رغم طولانی بودن دوره ناپختگی و آسیب پذیری، بتواند زنده بماند، مادر و کودک تمایل ذاتی دارند که به یکدیگر دلبسته شوند. این دلبستگی متقابل موجب می شود که کودک زمانی که انسان ها در گروه های کوچک چادرنشینی زندگی می کردند، از گزند حیوانات شکاری مصون بماند (لطف آبادی، 1392؛ وندر زندن، 1392).


قیمت : 19,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , ,



مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه ) - - اطلس یار
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه )دوست عزیز سلام.به وبسایت ما خوش آمدید به صفحه دانلود فایل(مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک
دانلود مبانی نظری تحقیق درباره سبک های دلبستگی برای
دانلود مبانی نظری تحقیق درباره سبک فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه )
لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک
مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه) مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی | فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری فصل دوم پایان پیشینه تحقیق سبک دلبستگی
فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ( فصل دوم پایان نامه ) مبانی نظری و پیشینه تحقیق
فصل دوم پایان نامه - iranpajohesh.com
فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق و مبانی نظری سبک
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه )
نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی ( فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی مبانی نظری و پیشینه فصل دوم پایان نامه سبک
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مساله (فصل دوم پایان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مساله ( فصل دوم پایان نامه ) (پیشینه و مبانی نظری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله با استرس(فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک نظری و .. و سبک دلبستگی فصل دوم پایان نامه (مبانی
فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگیفایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی . مبانی نظری و تحقیق فصل دوم پایان نامه
بسته های مبانی نظری فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری فصل دوم پایان نامه; درخواست مبانی نظری و پیشینه; پیشینه تحقیق; فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه دلبستگی در روانشناسی
مبانی نظری و پیشینه فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله (فصل دوم تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک مبانی نظری و پیشینه فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های حل مسائل ( فصل دوم پایان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش های حل مسائل ( فصل دوم پایان نامه نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی ( فصل دوم پایان نامه )مبانی نظری و پیشینه تحقیق ( فصل دوم پایان نامه ) ( فصل دوم پایان نامه ) مبانی نظری و
مبانی نظری و پیشینه کمال گرایی - فصل دوم پایان نامهدانلود پروژه و پایان نامه مبانی نظری و پیشینه پایان نامه سبک ( فصل دوم پایان نامه
نحوه نوشتن مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایان نامه و پروپوزال
نحوه نوشتن مبانی نظری و پیشینه تحقیق در پایان منظور از مبانی نظری پایان نامه و
دانلود رایگان مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی
دانلود رایگان مبانی نظری و پیشینه فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق دلبستگی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه (فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی (فصل
فصل دوم پایان نامه - بانک پرسشنامه، مبانی نظری و مقاله ایران
بسته های مبانی نظری فصل دوم پایان و پیشینه; پیشینه تحقیق; (فصل دوم پایان نامه)
guitaristej.ruzblog.com
پایان نامه مرکز دانلود تحقیق پایان نامه وبسایت ارشد پایان نامه مشاوره و برنامه
مبانی نظری مدیریت دانش - فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری فصل دوم تحقیق مبانی نظری فصل دوم پایان نامه (مبانی نظری و پیشینه
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان و نظریه های اضطراب
مبانی نظری و پیشینه (فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی (فصل
pmd6- مبانی نظری ، ادبیات ، پیشینه تحقیق داخلی ، پیشینه
فصل دوم تحقیقات و پایان مبانی نظری و پیشینه مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایان نامه
مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های سبک های دلبستگی(فصل
تحقیق , پروژه , پایان نامه مبانی نظری،تعریف و نظریه های سبک های دلبستگی(فصل دوم
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت (فصل دوم پایان نامه)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم پایان نامه {مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو) | خبرخوان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک مبانی نظری فصل دوم پایان و فصل دوم پایان نامه
دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی در مورد
مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی در مورد سبک های دلبستگی . فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم پایان نامه و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مساله (فصل دوم پایان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مساله (فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خیانت زناشویی ( فصل دوم پایان نامه ) نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم پایان نامه )
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم پایان نامه نظری و پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت(فصل دوم تحقیق) | خبرخوان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه) مبانی نظری و پیشینه سبک های هویتی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع سبک های دلبستگی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع سبک های دلبستگی. توضیحات: فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی ( فصل دوم پایان نامه )
فایل ارشد پایان نامه مرکز دانلود تحقیق ( فصل دوم پایان نامه مبانی نظری و پیشینه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک فصل دوم پایان نامه (مبانی تحقیق سبک دلبستگی (فصل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایان نامه استرس شغلی | بین دانلود!
مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایان نامه و مبانی نظری (فصل 2) پایان سبک های دلبستگی و
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد خانواده (فصل دوم پایان نامه)
مبانی نظری و پیشینه دانلود پروژه و تحقیق و پایان نامه. مبانی نظی و فصل دوم پایان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی ( فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری و پیشینه پژوهش ( فصل دوم پایان نامه ) مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری ( فصل دوم پایان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری ( فصل دوم پایان نامه ) سبک­های مدیریتی
مبانی نظری و پیشینه پایان نامه امید و امیدواری : نگین جنگل
تحقیق طلاق ( فصل دوم نظری و پیشینه پایان نامه مبانی نظری و پیشینه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش فرهنگی (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک فصل دوم مبانی و پیشینه پایان نامه (مبانی نظری و
مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی | وبلاگ 24.اطلاعات
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری تحقیق دلبستگی; مبانی نظری
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2660
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 259
  • بازدید امروز : 435
  • باردید دیروز : 2,384
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 103
  • بازدید هفته : 435
  • بازدید ماه : 24,308
  • بازدید سال : 203,777
  • بازدید کلی : 1,156,382