loading...
میهن پروژه
Admin بازدید : 317 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (las)



دسته: روانشناسی و علوم تربیتی

بازدید: 3 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 24 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 5








پرسشنامه نگرشهای مربوط به عشق (las) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این پرسشنامه توسط هندریک و هندریک بر پایه ی الگوی "لی" از عشق در سال 1986 ساخته شده است. تأیید تحلیل عاملی نشان داده است که ساختار عرضه شده «لی» توانایی کاربرد در فرهنگهای چند گانه را دارد (نتو و همکاران،2000) پرسشنامه حاضر در آغاز دارای 42 گویه بوده که ضرایب پایایی بالا،ثبات درونی مناسب و شواهد روایی معتبر نیز در مورد آن گزارش شده است. در تحقیقاتی که صورت گرفت، ضرایب آلفا 68% برای خرده مقیاس استورگ تا 83% برای آگاپه و در آزمون – باز آزمون، ضرایب از 70%برای مانیا تا 82%برای لودوس گزارش شد. دومین تجزیه و تحلیل عامل تأییدی به کاهش یک سری از گویه ها منتهی شد که تعداد گویه ها به 24 رسید. جملات انتخابی توسط هندریک و هندریک و همکاران 1998 در این فرم کوتاه (هر 4 گویه برای یک خرده مقیاس )مطرح گردید. تناسب این مدل بهتر بود. مقادیر آلفا از 65% برای لودوس تا 77% برای استورگ متغیر بود. سومین تجزیه تحلیل عاملی به کاهش یک سری دیگر از گویه ها منجر شد (هر 3 گویه برای یک خرده مقیاس ). این گویه ها نیز توسط هندریک و هندریک و همکاران مطرح گردید، تناسب این مدل هم خوب بود. مقادیر آلفا از 49% برای لودوس تا 75%برای استورگ قرار داشت.نظر به این که نتایج و به ویژه آنهایی که در ارتباط با ضرایب آلفا هستند در فرم کوتاه 24 گویه ای مقیاس نگرشهای عشق مناسب تر است،این فرم برای مطالعات اختلافها و گوناگونی های بین فرهنگی ترجیح دارد. تجزیه و تحلیل های عاملی تأییدی برای کشور های مختلف در اروپا،آمریکا جنوبی،آفریقا و آسیا صورت گرفت.ضرایب آلفا کرونباخ در مورد مقیاس نگرشهای عشق بر روی آزمودنی زن و مرد ایرانی، در پژوهش پاتو (1381)بدین ترتیب محاسبه و ارئه شده است :


اروس               لودوس               پراگما               استورگ                مانیا                     آگاپه            


51%                35%                  66%                 79%                    56%                    69%


خرده مقیاس: اروس- لودوس-استورگ-پراگما-مانیا-آگاپه

شماره های مربوط ب هر گویه دارد


توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل وبسایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:                   24

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه apa)

نوع فایل:                         word و قابل ویرایش با فرمت doc




قیمت : 3,700 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , , , , , , ,


Admin بازدید : 294 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (1995)



دسته: روانشناسی و علوم تربیتی

بازدید: 9 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 13 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 4








[1]

قیمت : 5,200 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , , , ,


Admin بازدید : 532 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

پرسشنامه حالت شرم و گناه ssgs مارشال، سافتز و تانگنی (1994)



دسته: روانشناسی و علوم تربیتی

بازدید: 5 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 8 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 3








پرسشنامه حالت شرم و گناه ssgs مارشال، سافتز و تانگنی (1994) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این مقیاس توسط مارشال، سافتز و تانگنی (1994) ساخته شده است و شامل 15 آیتم می باشد که 5 آیتم برای اندازه گیری حالت غرور (برای مثال، احساس غرور می کنم)، 5 آیتم برای شرم (احساس می کنم که خوار و بدنام شدم) و 5 آیتم جهت اندازه گیری گناه (برای مثال، احساس افسوس و پشیمانی می کنم) می باشد. (مارشال و همکاران، 1994). هر ماده برروی یک مقیاس 5 درجه ای لیکرتی از «اصلاً این طور احساس نمی کنم» تا «شدیداً این طور احساس می کنم» درجه بندی می شود



ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:                   15

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه apa)

نوع فایل:                         word و قابل ویرایش با فرمت doc


قیمت : 6,200 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , , , , , ,


Admin بازدید : 185 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

گزارش کارآموزی انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید در شرکت دخانیات



دسته: حسابداری

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 32 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 20








گزارش کارآموزی انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید در شرکت دخانیات در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مقدمه:


امروزه اکثر کشور های صنعتی که خواهان پیشرفت و توسعه صنعت و پشت سر گذاشتن رقبای خود می باشند، حداکثر توان خود را در راستای پیشبرد اهداف مدیریت از طریق اجرای هر چه بهتر آن به عمل می آورند. مدیریت یک سازمان هنگامی موفقیت آمیز و اثربخش می باشد که همه اجزای سازمان را بطور خاص مدنظر قرار دهد و سعی در حداکثر کردن کارکرد و بهره وری هر یک از قسمت های سازمان به عمل آورد.
با توجه به اینکه انبارداری در سازمان ها و شرکت های صنعتی محلی برای استفاده از موارد مورد نیاز و همچنین تأمین موارد مورد نیاز شرکت در تهیه تولیدات آن می باشد لذا وجود یک سیستم انبارداری مناسب به گونه ای که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد موجود در انبار و یا مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت می باشد چنانچه ممکن است عدم کارایی یک سیستم انبارداری سبب از دست رفتن فرصت ( زمان از دست رفته ) و در نتیجه کاهش تولیدات و بهره برداری شرکت یا سازمان صنعتی شود. بنابراین همه سازمان های صنعتی با نصب دستگاه های تولید پیشرفته خودکار در جهت هر چه بهینه تر کردن و به روز کردن فعالیت های انبارداری خود تلاش می کنند بنابراین اگر شرکت های صنعتی به امر انبارداری توجه کافی مبذول ندارند باعث ایجاد نقص در حرکت تولیدی سازمان خواهد شد، اما این امر میسر نخواهد شد مگر با استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در این امر. یعنی اگر سازمانی سیستم های تولید پیشرفته و یا اتوماسیون سازی وسائل خود را انجام دهد چنانچه از نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص بهره مند نباشد اجرای مناسب طرح های مدیریت امکان پذیر نخواهد بود لذا بایستی سازمان ها با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در زمینه نرم افزار های مختلف انبارداری اقدام به نصب و راه اندازی این نوع از سیستم انبارداری نمایند که وجود هر یک از این عوامل بدون دیگری اثر بخش و مفید نخواهد بود.
در این گزارش  ابتدا به کلیاتی در مورد انبار و انبارداری اشاره می شود سپس به بحث وجود انبارک ها در سالن های تولید پرداخته خواهد شد.

تعریف انبار:


انبار مجموعه ای از عناصر وابسته به یکدیگر است که این عناصر عملیات مربوط به دانلود موجودی ها و کنترل و تحویل آنها را به اندازه مناسب با کیفیت مناسب به واحد های متقاضی بر عهده دارد.

اهمیت انبار:


هدف از تشکیل ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه دربخش خصوصی تأمین، نگهداری و در دسترس قراردادن سری وسائل مورد نیاز آنها می باشد، بطوریکه اگر مواد و لوازم به موقع تهیه و در دسترس واحد مصرف کننده قرار داده نشود در گردش کار و فعالیت های آن مؤسسه وقفه ایجاد می گردد.
اهمیت انبار از دیدگاه اقتصادی، تجارت و صنعت:
1 -  اهمیت انبار از دیدگاه اقتصادی:
بهای تمام شده مواد اولیه قسمت عمده ای از درآمد یک کشور را تشکیل می دهد، که بهای تمام شده مواد برابر است با مجموع قیمت خرید کالا، هزینه حمل و نقل، هزینه انبارداری و سود فروشنده که اغلب هزینه حمل و نقل و انبارداری در مقایسه با قیمت تمام شده کالا مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.
در کشور ایران که واردات کالا و مواد مختلف درصد زیادی از نیاز کشور را تشکیل می دهند، انبارها بطور عمده نقش رابطه ای را در انتقال کالا از محل های ورودی کشور به مناطق مختلف و سپس توزیع محلی را به عهده دارند در نتیجه استفاده شیوه صحیح انبارداری موجب کاهش بهای تمام شده کالا خواهد شد.
2 -  اهمیت انبار از دیدگاه تجارت:
تجارت هر کشور از خرید و فروش کالاهای مؤسسات بازرگانی تشکیل شده است، در نتیجه قسمت اعظم سرمایه شرکت های تجارتی را موجودی انبارها تشکیل می دهند. پس نتیجه می شود که انبار یکی از پایه های اصلی تجارت محسوب می شود.
3 - اهمیت انبار از دیدگاه صنعت:
صنعت هر کشور از کارخانجات تولیدی آن تشکیل یافته است. فعالیت کارخانجات تولیدی تهیه مواد اولیه مختلف و ساخت و تولید محصول می باشد. همچنین کارخانجات تولیدی دارای انبارهای مختلفی از قبیل انبار مواد اولیه، انبار مواد نیمه ساخته می باشد بطوریکه سهم قابل توجه ای از کل دارایی های یک کارخانه را موجودی انبار تشکیل می دهد. از این جهت ضرورت توجه به انبار وسائل مربوط به آن در صنایع روشن می گردد.
عوامل مؤثر در انتخاب محل انبار:
با توجه به اهمیت انبارها باید به عوامل زیر توجه داشت:
1 -  برآورد ظرفیت یک انبار:
ظرفیت کارخانه بستگی مستقیم با نوع و فعالیت آن کارخانه دارد، منظور از ظرفیت مقدار فضایی است که کالا در انبار اشغال می کند.
2 -  در نظر گرفتن مبدأ و مقصد:
انبار نقش واسطه را در توزیع کالا و مواد در محدوده ای مشخص ایفا می کند حال که انبار وظیفه توزیع کالا را از مبدأ به مقصد بر عهده دارد اولاً باید نقطه مبدأ و مقصد مشخص شود ثانیاً انبار در محلی ساخته شود که هزینه های واسطه ای بین این دو نقطه را به حداقل برساند.
3 -  محدودیت های زمین و عوامل جانبی:
در بیشتر موارد انبارهای وسیع با توجه به قیمت زمین در خارج از محدوده شهر ها ساخته می شوند که خود معایب و مزایایی دارد.

اهداف و وظایف انبارها:


هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه در بخش خصوصی تأمین و نگهداری کالای مورد نیاز سازمان است، وظایف انبارها را می توان به صورت زیر بیان کرد:
1 – برنامه ریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازمان درصد مطلوب خود.
2 – مساعدت و همکاری در خرید و تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دانلود کالاهای خریداری شده.
3 – نگهداری کالا در انبار بنحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان اجرای وظایف فوق و ضوابط صحیح انبارداری موجبات تسریع در انجام امور سازمان و تولید بی وقفه و مرغوب و صرفه جویی و کاهش هزینه تولید را موجب شود، و بنیه مالی سازمان را متوقف نماید اجرای قوانین و دستورالعمل های سازمان در کلیه امور خصوصاً انبارداری که جنبه مالی دارد لازم الاجرا است.


قیمت : 5,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : , , , ,


Admin بازدید : 438 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی



دسته: پکیج های درمانی روانشناسی

بازدید: 6 بار

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 69 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 69








پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی در 69 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  69  صفحه (فونت b lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   apa

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی به صورت کامل برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسه اول:


در جلسه اول پس از آشنایی و ایجاد رابطه حسنه، اهمیت و هدف طرحواره درمانی بیان و مشکلات مراجعان در قالب رویکرد طرحواره درمانی صورت بندی می شود.

همچنین در این جلسه بر روی موارد زیر تاکید می شود:::

  1. ایجاد انگیزه برای درمان
  2. مروری بر ساختار جلسات، قوانین و مقررات مربوط به گروه درمانی
  3. مرور اهداف و منطق کلی درمان
  4. برقراری ارتباط و ارزیابی اولیه
  5. بیان قواعد گروه (رازداری، محرمانه بودن، احترام و گوش دادن و ......)
  6. شناخت مشکل فعلی مراجع
  7. سنجش مراجعان برای طرحواره درمانی با تمرکز بر تاریخچه شخصی

شرح تکنیک تمرکز بر تاریخچه شخصی::::::

تمرکز بر تاریخچه ی زندگی: «درمانگر تلاش می کند که بفهمد مشکل فعلی بیمار موقعیتی و مربوط به زمان حال است یا اینکه به سبک زندگی بیمار بر می گردد و ریشه در گذشته او دارد. از پرسشنامه های طرحواره نیز استفاده می کنند از طریق تصویر سازی ذهنی که اغلب این کار مفیدترین شیوه برای شناخت طرح واره ها می باشد یکی از موانع شایع این کار اجتناب طرح واره‌است.

مثلا برخی بیماران به محض تجسم دوران کودکی آشفته می شوند که یکی از راهکارهای مفید این است که از بیمار بخواهیم به زمان حال برگردد و سپس در اوایل بزرگسالی، نوجوانی و در آخر کودکی را تجسم کند. روش دیگر، گفتگو با جنبه اجتماعی بیمار است و این جایی است که طرحواره اصلی بیمار در آن قرار دارد یعنی ذهنیت کودک آسیب پذیر» (یانگ، 1386).

جلسه دوم:

در جلسه دوم شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و پیرامون جنبه طرحواره موجود با طرحواره سالم بحث و گفتگو می شود.

اهداف اختصاصی این جلسه::

  1. تعریف طرحواره درمانی
  2. تعریف طرحوارهای ناسازگار اولیه
  3. تعریف ویژگی های طرحواره های ناسازگار اولیه
  4. تعریف ریشه های تحولی طرح واره ها

شرح:::

شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها :::

در این جلسه شواهد عینی تأیید کننده یا رد کننده طرحواره ها بر اساس شواهد زندگی فعلی و گذشته مورد بررسی قرار می گیرد. به این صورت که آزمودنی به صورت عینی و در واقعیت در حضور بقیه اعضای گروه طرحواره های مثبت و منفی دوران کودکی و حال حاضر خود را باز گو می کند و به دسته بندی و طبقه بندی آنها می پردازد که این امر می توان تاثیر بسزایی در آکاهی و شناخت فرد بر این طرحواره ها داشته باشد و فرد را در برنامه ریزی زندگی یاری می کند.

همچنین در این جلسه به تعریف طرحواره درمانی، و طرحواره های ناسازگار اولیه که در متن به صورت کامل توضیح داده شده است می پردازد.

جلسه سوم:

در جلسه سوم تکنیک های شناختی مثل آزمون اعتبار طرحواره، تعریف جدید از شواهد تأیید کننده طرحواره موجود و ارزیابی مزایا و معایب سبک های مقابله ای آموزش داده می شود.

اهداف::::

  1. معرفی حوزه های طرح واره و طرح واره ها ی ناسازگار اولیه
  2. شرح مختصر در مورد بیولوژی طرح واره های ناسازگار اولیه
  3. توضیح در مورد عملکرد های طرحواره

شرح:::::

آزمون اعتبار طرح واره:

درمانگر و بیمار شواهد زندگی گذشته و فعلی بیمار که از طرح واره حمایت می‌کند را جمع آوری می‌کند سپس شواهد رد کننده طرح واره را جمع اوری می‌کند.

ارزیابی مزایا و معایب پاسخ های مقابله ای:

هدف این است که بیماران ماهیت حوزه آسیب رسان سبک های مقابله ایشان را بشناسد و به وجود آن ها پی ببرد. که اگر بتواند رفتار سالم تری را جایگزین سبک های مقابله ای ناسازگار کند می تواند شانس شادکامی خود را در زندگی افزایش دهد.

 .......

..............

..........................


راهبرد های تجربی برای تغییر:

استفاده از تکنیک های تجربی برای تغییر به ترتیب زیر صورت می گیرد: 1) ارایه منطق استفاده از چنین تکنیکها در درمان. 2) انجام گفتگوهای خیالی 3) باز والدینی در حین کار با تصاویر ذهنی 4) تصویر سازی ذهنی وقایع آسیب زا 5) نوشتن نامه به عنوان تکلیف خانگی و 6) تصویر سازی ذهنی به منظور الگوشکنی

الگو شکنی رفتاری

بیمار در مرحله الگوشکنی رفتاری، تلاش می کند به جای الگوهای رفتاری طرح واره – خاست، سبک های مقابله ای سالم تری را جانشین سازد. این مرحله طولانی ترین و در برخی موارد حساس ترین بخش طرح واره درمانی است. بدون انجام این مرحله، احتمال عود اختلال بالاست. بدون تغییر الگوهای رفتاری، حتی اگر بیمارنسبت به طرح واره های ناسازگار اولیه خود بینش پیدا کند و تکنیک های شناختی و تجربی را نیز انجام دهد، اختلال دوباره خودش را نشان خواهد داد. بدون انجام مرحله رفتاری طرح واره درمانی، پیشرفت درمان به کندی صورت می گیرد و ممکن است بیماران نتوانند از زیرسلطه طرح واره هایشان خارج شوند. به همین دلیل ضروری است که به منظور دستیابی بیماران به نفع کامل درمانی و تداوم آن الگوهای رفتاری شان تغییر کند

الگوشکنی رفتاری باعث می شود بیمار از طرحواره فاصله بگیرد و به او کمک می کند تا به جای این که طرح واره را به عنوان یک حقیقت مسلم درباره ی خود بنگرد، آنرا به صورت یک موجود مزاحم نگاه کند. تکنیک های شناختی و تجربی، جنبه سالم شخصیت بیمار را تقویت می کنند، به ویژه این که جنبه ی سالم را برای جنگ با طرح واره های بیمار توانمند می سازند. به هنگام اجرای مرحله رفتاری درمان، تکنیک های شناختی و تجربی به بیمار کمک می کنند تا برموانع تغییر رفتار غلبه کند

مراحل الگو شکنی رفتاری

1) آمادگی برای انجام الگوشکنی رفتاری 2) تعیین رفتارهای خاص به عنوان آماج های احتمالی تغییر 3) اولویت بندی رفتارها برای الگوشکنی 4) افزایش انگیزه برای تغییر رفتار 5) تهیه کارت آموزش 6) تمرین رفتارهای سالم از طریق تصویر سازی ذهنی و ایفای نقش 7) توافق در انجام تکالیف خانگی 8) مرور و بررسی تکالیف خانگی

مبانی نظری و اصول طرحواره درمانی:

طرحواره درمانی: مدل مفهومی

    طرحواره درمانی یک مدل نظری و درمانی تلفیقی و وحدت بخش است.

    این روش به منظور درمان اختلالات روانی مزمن که به درمان متعارف مقاوم هستند طراحی شده است.

    هدف این مدل، درمان مشکلاتی است که ریشه ی عمیق در دوران رشد کودکی و نوجوانی دارند.

    طرحواره درمانی، تلفیقی از اصول و مبانی مکاتب شناختی رفتاری، دلبستگی، گشتالت، روابط

    موضوعی، ساختارگرایی و روانکاوی است.

    طرحواره درمانی ترکیبی از روش ها و فنون شناختی، رفتاری، بین فردی و تجربه گرایانه است.

موارد مناسب برای طرحواره درمانی

    اختلالات شخصیتی شدید

    مشکلات یا اختلالاتی که به مدت طولانی و به صورت مزمن وجود داشته اند

    اختلالات محور یک که به درمان متعارف پاسخ نمی دهند

    عود مكرر اختلال محور یك

    وجود مشكل مبهم و در عی نحال گسترده

    مشكلات ارتباطی طولانی مدت

    اجتناب مفرط

    الگوهای تفكر و رفتار دگم

    به شكلی غیر متعارف طلبكارانه، مستحقانه و محتاجانه برخورد كردن

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبوبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه وبسایت آفمَس به نشانی (test.com) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این وبسایت قابل مشاهده است .


    قیمت : 26,900 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , , ,


    Admin بازدید : 236 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

    طرح توجیهی کسب و کار بازیافت ضایعات سنگی



    دسته: طرح توجیهی و کارآفرینی

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc

    حجم فایل: 414 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 15








    طرح توجیهی کسب و کار بازیافت ضایعات سنگی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


    • عنوان : طرح توجیهی و کارآفرینی کسب و کار بازیافت ضایعات سنگی

    • تعداد صفحات : 15

    • قابل ویرایش : بله

    • فرمت : doc (ورد)

    • نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 7500 تومان قادر به دانلود خواهید بود و یک نسخه از لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال می شود .

    • پشتیبانی فروش :  در صورت داشتن هرگونه مشکل در روند خرید فقط و فقط به شماره 09191809834 نام خود و عنوان طرح را به همراه مشکل خود پیامک کنید .

    بخشی از متن فایل :


    • مقدمه


    در دهه های اخیر رشد صنعتی و افزایش تولید و در نتیجه مصرف سبب كاهش سریع ذخایر طبیعی مواد خام و انرژی شده است. از طرف دیگر حجم بالای تولید سبب تولید مقادیر زیاد مواد باطله و ضایعات شده است كه اثرات منفی زیادی بر محیط زیست دارند.  بسیاری از كشورها و سازمان های بین المللی در زمینه كاهش این ضایعات و استفاده مجدد از آن ها فعالیت می كنند .

    ضایعات معدنی را می توان به عنوان مواد باقیمانده، باطله ها و یا مواد بی ارزشی كه بعد از استخراج و فرآوری مواد برای تولید محصول با ارزش بوجود می آیند در نظر گرفت. تا كنون هیچگونه معیار واحد و مشخصی برای طبقه بندی باطله های معدنی ارائه نشده است. معیار ارائه شده بایستی مشخصات كامل اقتصادی و امكان استفاده نهایی از آن و میزان فرآیند مورد نیاز برای تبدیل را در نظر بگیرد.

    گروه ( 1 )  باطله هایی كه با كمترین میزان فرآوری امكان استفاده از آنها به عنوان مواد مورد استفاده در ساخت و ساز وجود دارد، مانند باطله های با حجم زیاد از كانی های صنعتی. در این مورد بازار مصرف در فاصله كمی از معدن قرار دارد ولی مقدار زیادی از باطله بایستی جابه جا شود.

    گروه ( 2 ) باطله هایی كه به مقدار كمی فرآوری نیاز دارند تا بتوان محصول با ارزشی تولید كرد. به عنوان مثال حذف ناخالی های آهن از باطل ههای كوارتز و تولید ماسه سیلیسی.  مقدار زیادی باطله بایستی عمل آوری شود و در نهایت مقدار كمی باطله مجددا تولید می شود. بازار مصرف آن بزرگتر و گاهی بین المللی است.

    گروه ( 3 )  باطله هایی كه حاوی مقادیر كمی از مواد با ارزش هستند و به فرآوری بیشتر و گاهی پیچیده تری نیاز دارند. عیب این مواد این است كه حجم زیادی باطله مجددا تولید و هزینه سرمایه گذاری نیز بالا است. در این مورد بازار مصرف معمولاً بین المللی است.

    گروه ( 4 ) باطله هایی كه حاوی مقادیر خیلی كمتری از مواد با ارزش ( فلزات )هستند و سایرموارد گروه 3 در مورد آنها نیز صادق است.

    تاكنون مطالعات زیادی در مورد استفاده از باطله های كانیهای صنعتی صورت نگرفته است. در صورتیكه كاربردهای صنعتی برای این باطله ها ارائه شود، سود دهی اقتصادی فرآیندهای استخراج آنها افزایش خواهد یافت.

    استفاده مجدد از باطله های معدنی از دیدگاه اجتماعی و زیست محیطی اهمیت دارد اما انجام این كار بایستی اقتصادی باشد و از طرفی مشكل تكنولوژیكی و محدودیت فنی نیز وجود نداشته باشد. فواید استفاده مجدد از باطله ها عبارتند از:

    استفاده مؤثر از منابع و ذخایر

    كاهش مشكلات زیست محیطی

    افزایش سوددهی (افزایش درآمد و كاهش هزینه دفع باطله ها)

    ایجاد توسعه پایدار


    2 - عوامل موثر در تولید ضایعات سنگ


    در هنگام استخراج ضایعات توسط عوامل زیر ایجاد می شوند:

    توسط دستگاه بلوك بر

    توسط اره گروه های چند تیغه ای

    توسط چکش

    انواع مختلف ناپیوستگی ها و شکستگی های موجود در سنگ معدن

    روند استخراج در جهت عكس شیب طبقات نباشد

    استخراج معادن به روش انفجار

    توسط دستگاه سیم برش هنگام برش سنگ

    علاوه بر استخراج، قسمتی از ضایعات سنگ در كارخانجات فرآوری سنگ تزئینی تراورتن ایجاد می شود.

    به طور معمول حدود 35 درصد سنگ تراورتن در كارخانه فرآوری حین برش و تهیه پلاك به ابعاد كمتر از  10cm × 10cm  تبدیل شده و به عنوان ضایعات تلقی می شود.

    عوامل اصلی ایجاد ضایعات در كارخانه به شرح زیر است:

    - وجود شكاف هایی در كوپ (قله)سنگ ؛ این شكاف ها در حین برش گسیخته شده و باعث ایجاد ضایعات می گردد.

    به هنگام برش سنگ به ابعاد مشخص ، قسمت های زائد سنگ بریده شده و به صورت ضایعات درم یآید . لذا هرچه شكل كوپ سنگ به مكعب مستطیل نزدیكتر باشد ، ضایعات آن كمتر است.

    - معمولاً پلاكهایی كه در كارخانجات سنگبری، استفاده می گردند یا تولید می شوند به علت بی دقتی در حمل،غالباً دچار شكستگی در لبه ها و یا ترك و خراش در سطح ساب خورده می شوند كه به معنای ایجاد ضایعات است.


    3 – میزان تولید ضایعات سنگی


    در سال 2004 میزان كل تولید معدن روباز در جهان 75 میلیون تن بوده است كه 30 میلیون تن از آن را باطله ها تشكیل داد هاند . بنابراین میزان تولید خالص 45 میلیون تن برآورد می شود. چین با 14 میلیون تن رتبه اول را كسب نموده است و كشورهای ایتالیا و هند به ترتیب با 8/7 و 5/7 میلیون تن در رتبه های دوم و سوم قرار داشته اند . میزان تولید باطله در معادن روباز بین 95 – 70 ٪ است . در سال 2001 در ایرلند 7/1 میلیون تن باطله در معادن روباز تولید شده است.

    آفریقای جنوبی در سال 2004 حدود 507 هزار تن مصنوعات گرانیتی تولید نموده است. صنعت تولید مصنوعات سنگی در آفریقای جنوبی در مقایسه با معدل جهانی از وضعیت بدی از نظر تولید باطله برخوردار است و نسبت به معدل جهانی میزان باطله بیشتری تولید می كند، اما در مقایسه با تولید كنندگان گرانیت در وضعیت برابری قرار دارد . معمولاً بازیابی بلوك ها از معادن روباز 19 – 10 ٪ است. از این میزان حدود 45 ٪ آن در طی فرآوری ، برش و پولیش تلف می شود . در این حالت نسبت تولید باطله 8:1 می باشد.  این اختلاف با معدل جهانی به دلیل ماهیت سنگ معدل       می باشد . نكته قابل توجه این است كه سایر تولید كنندگان گرانیت با بازیابی 15 – 8٪ كار          می كنند.

    شکل ( 1 ) میزان باطله تولید شده توسط صنایع مختلف در فنلاند را نشان می دهد.  مجموع باطله های تولید شده 130 میلیون تن می باشد كه از این میزان 29 میلیون تن آن به معدنكاری و استخراج روباز تعلق دارد.



    4 تولید ضایعات سنگی در ایران


    در ایران بیشترین ضایعات سنگ مربوط به سنگ گرانیت است و ضریب كوپدهی در معادن سنگ گرانیت حدود 40 درصد است. علت این امر روش استخراج معادن گرانیت در كشور است كه فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در معادن سنگ نرم از جمله تراورتن با توجه به استفاده از روشهای مكانیزه، مقدار ضایعات كمتر می باشد و ضریب كوپدهی حدود 80 درصد است. در گذشته ضایعات سنگ تراورتن در معادن دپو می شدند ولی هم اكنون با افزایش قیمت سنگ، فرآوری این ضایعات از نظر اقتصادی توجیه پذیر شده است. در كشور ایران 90 درصد ضایعات مواد نرم جهت تولید پلاك مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در معدن سنگ تراورتن دینگه كهریز همدان در مسیر همدان- ملایر، بلوكهای كوچكتر و با وزن حدود 7 تن كمتر جزء ضایعات محسوب می شود و از مواد باطله برای تولید سنگهای آنتیك و لقمه استفاده می گردد. بخشی از ضایعات سنگ معمولاً هنگام استخراج معادن تراورتن ایجاد می شود به ویژه در مواقعی كه سنگ دارای كیلواژ ، درزه و شكاف های نزدیك به هم باشد، حدود 20 % سنگ استخراج شده به صورت صورت سنگ لاشه و ضایعات محسوب می شود. این مواد به عنوان محصولات جانبی معدن به حساب می آیند.


    5 بازیابی و استفاده مجدد از ضایعات سنگی

    اخیر استفاده از ضایعات معادن و كارخانه های فرآوری سنگ توسعه یافته است . از انواع این كاربردها می توان به ساخت سنگ مصنوعی ، پودر سنگ ، مصنوعات سنگی ، انواع سیمان و       آسفالت های مخصوص و كف پوش های سرامیكی اشاره كرد. بسته به نوع سنگ م یتوان از آن ها استفاده های زیادی كرد. اگر سنگ های ضایعاتی از نوع آذرین باشند كه سخت هستند می توان از آن ها برای تولید سنگفرش استفاده نمود ولی اگر سنگ ها نرم باشند مانند تراورتن می توان آن ها را به پودر سنگ تبدیل نمود یا از آن ها برای تهیه سنگ های آنتیك كه در نماها استفاده می شود بهره برد. در  ادامه به این كاربردها اشاره می شود:

    5 1 تولید پودر سنگ

    در حدود 40 درصد ( 86 هزار مترمكعب در سال) از باطله تولید شده در استخراج روباز به صورت قطعات سنگی هستند كه در محل پیتهای قدیمی، یا در بستر راهها و رودخانه ها و یا در مراتع و زمینهای كشاورزی دپو می شوند كه سبب ایجاد آلودگیهای زیست محیطی در وسعت زیاد می شوند. این مواد را می توان به عنوان ماده اولیه برای تولید پودر سنگ مورد استفاده قرار داد. مراحل انجام فرآیند به صورت زیر است:

    انتقال ضایعات سنگی توسط فیدر یا كامیون به سرند

    • دانه بندی با سرند

    ینكش گنس

    • سرند كردن

    • آسیا كردن

    • سرند كردن مجدد

    • بسته بندی


    قیمت : 3,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , ,


    Admin بازدید : 133 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

    طرح توجیهی کسب و کار تولید لبنیات



    دسته: طرح توجیهی و کارآفرینی

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc

    حجم فایل: 173 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 15








      پروژه کارآفرینی احداث و راه اندازی خط تولید لبنیات در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




    • عنوان : طرح توجیهی و کارآفرینی کسب و کار تولید لبنیات

    • تعداد صفحات : 15

    • قابل ویرایش : بله ( 6 صفحه جداول هزینه های طرح به صورت غیر قابل ویرایش و تصویری می باشند . )

    • فرمت : doc (ورد)

    • نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 7500 تومان قادر به دانلود خواهید بود و یک نسخه از لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال می شود .

    • پشتیبانی فروش :  در صورت داشتن هرگونه مشکل در روند خرید فقط و فقط به شماره 09191809834 نام خود و عنوان طرح را به همراه مشکل خود پیامک کنید .

    بخشی از متن فایل :


    مقدمه

    با توجه به رشد جمعیت و  مصرف روز افزون مواد غذایی راه اندازی کارخانجات مواد غذایی  و تولید مواد غذایی یکی از موضوعات جدا نشدنی در زندگی امروزه بشر می باشد. و در این رابطه می توان گفت که ایجاد کارخانه های لبنیاتی میتوانند سهم بسزایی در این پروسه داشته باشند.

    بین سا‌ل‌های 1970 تا 1992 بیش از 96 درصد نوآوری صنعتی كه توانست موقعیت ژاپن را در اقتصاد جهانی به یك موقعیت برجسته و ممتاز تبدیل كند، توسط كارآفرینان صورت گرفت.بررسی رشد اقتصادی كشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا نشان می‌دهد كه یكی از دلایل توسعه اقتصادی در این كشورها توجه جدی به مقوله كارافرینی بوده است.
    بین سا‌ل‌های 1970 تا 1992 بیش از 96 درصد نوآوری صنعتی كه توانست موقعیت ژاپن را در اقتصاد جهانی به یك موقعیت برجسته و ممتاز تبدیل كند، توسط كارآفرینان صورت گرفت.بررسی رشد اقتصادی كشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا نشان می‌دهد كه یكی از دلایل توسعه اقتصادی در این كشورها توجه جدی به مقوله كارافرینی بوده است. امروزه بسیاری از دانشجویان و محصلین در مراكز علمی منتظرند تا با پایان‌یافتن تحصیلات وارد بازار كار شوند و «بازار كار» در ذهن بسیاری از آنان شغل‌های آماده‌ای است كه منتظر... بلوغ سیاستهای صنعتی كشور آن موقع خواهد بود كه دولت به جای انبوهی از كمكهای پراكنده و مستقیم به بنگاه ها، به گروهی از زنجیره های صنعتی كه می توانند رقابت پذیری خود را در سطح جهانی اثبات نمایند...


    قیمت : 3,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , , ,


    Admin بازدید : 163 پنجشنبه 19 اسفند 1395 نظرات (0)

    طرح توجیهی کسب و کارتولید پفك نمكی



    دسته: طرح توجیهی و کارآفرینی

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc

    حجم فایل: 58 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 88








    طرح توجیهی کسب و کارتولید پفك نمكی در 88 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


    • عنوان : طرح توجیهی و کارآفرینی کسب و کار احداث شركت تولیدی پفك نمكی

    • تعداد صفحات : 88

    • قابل ویرایش : بله

    • فرمت : doc (ورد)

    • نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 7500 تومان قادر به دانلود خواهید بود و یک نسخه از لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال می شود .

    • پشتیبانی فروش :  در صورت داشتن هرگونه مشکل در روند خرید فقط و فقط به شماره 09191809834 نام خود و عنوان طرح را به همراه مشکل خود پیامک کنید .


    بخشی از متن فایل :

    چكیده طرح :

    *عنوان این طرح احداث كارخانه تولید محصول پفك نمكی می باشد كه كلاً به وسیله ماشین آلات داخلی فرآیند می شود .

    *ظرفیت اسمی تولید این طرح به میزان 450 تن در سال می باسد .

    *مبنای توجیه اقتصادی طرح در نظر گرفته شده است .

    *كارخانه با 270 روز كاری در سال سوم به ظرفیت كامل می رسد وطی یك شیفت 8 ساعته قابل بهره برداری می باشد .

    *این كارخانه در زمینی به ظرفیت 5600 متر مربع احداث و زیربنای كل ساختمان های مورد نیاز بالغ بر 931 متر مربع خواهد بود .

    *تعداد كل كاركنان طرح 28 نفر می باشد .

    *سود ویژه طرح در ظرفیت نهایی برابر 1757435520 ریال می باشد .

    *میزان تولید در نقطه سربه سر برابر 85500 كیلو گرم می باشد.

    *عمر مفید بر اساس ماشین آلات 10 ساله و نرخ بازده سرمایه گذاری طرح برابر 50/ . و 2 سال می باشد .

    *روش جمع آوری اطلاعات در این طرح غیر مستقیم می باشد .

    *از جمله اهداف طرح ایجاد منبع اشتغال و تلاش در صنعتی كردن جامعه می باشد .

    فهرست مطالب :

    فصل اول :

    مواد اولیه

    1. ذرت

    2. روغن

    مراحل تولید :

    1. میكسر 

    2. اكسترودر

    3. مخزن آمادره سازی (دراژه)

    4. خشك كن اولیه

    5. خشك كن ثانویه 

    6. مرحله بسته بندی

    چارت سازمانی

    موضوع طرح

    اهداف طرح

    الف. اهداف استراتیژیك

    ب. اهداف عمومی

    اهمیت طرح

    محدودیت های طرح

    روش تحقیق

    اصطلاحات پروژه :

    الف. چاپر 

    ب. دراژه 

    تاریخچه و سابقه طرح 

    فصل دوم :

    توجیه اقتصادی 

    موارد مصرف و كاربرد محصول


    قیمت فروش محصول در

    بررسی عرضه و تقاضای محصول

    الف. محاسبه میزان تقاضا

    ب. محاسبه میزان عرضه

    جدول مربوط به پیش بینی عرضه و تقاضای محصول پفك نمكی 

    بررسی خصوصیات فرهنگی ، ارزشی و اجتماعی محل احداث كارخانه

    نتیجه گیری

    فصل سوم :

    توجیه فنی

    بررسی فنی اكسترودر به لحاظ اهمیت موضوع 

    بررسی شیوه های كنترل كیفی تولید و مشخص نمودن نقاط كنترل در خط تولید 

    مشخصات پودر ذرت مورد مصرف 

    مشخصات روغن مصرفی 

    مشخصات روغن مجاز مصرفی

    آزمایشات میكروبی 

    مشخصات مواد اولیه میزان مصرف و قیمت آنها 

    مشخصات ماشین آلات و تجهیزات از نظر مشخصه های فنی

    میكسر

    ابعاد ماشی آلات

    اكسترودر

    تجهیزات اكسترودر 

    خشك كن اولیه (با نوار انتقال)

    خشك كن ثانویه

    نقشه استقرار ماشین آلات 

    فهرست شماره ها همراه با نام دستگاه

    جدول فرآیند عملیات و ظرفیت ماشین آلات

    نمودار فرآیند عملیات تولید پفك نمكی 

    جدول جریان تولید پفك نمكی

    بررسی مواد اولیه مورد نیار 

    2

    بررسی تجهیزات و تأسیسات مورد نظر

    محاسبه میزان آب مصرفی

    تأسیسات آبرسانی

    محاسبه میزان برق رسانی

    برق مصرفی و روشنایی ساختمان و محوطه 

    سوخت رسانی

    وسایل سرمایش و گرمایش 

    وسایل مورد نیاز حفاظتی و ایمنی

    بررسی برآورد متراژ زمین ، بناها و سالن های مورد نظر 

    مساحت سالن های تولید

    مساحت انبارهای مورد نیاز

    الف. انبار مواد اولیه 

    ب. انبار كالای ساخته شده

    بررسی مساحت تعمیرگاه ، آزمایشگاه ، ساختمان اداری و نگهبانی 

    برآورد نیروی انسانی مورد نیاز

    چگونگی استقرار ساختمان ها در كارخانه و طرح توسعه آنان

    فصل چهارم:

    توجیه مالی 

    1. برآورد هزینه مواد اولیه 

    2. زمین

    3. جدول هزینه های ساختمان 

    4. جدول هزینه های محوطه سازی 

    5. هزینه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

    6. جدول هزینه تأسیسات 

    7. هزینه وسائط نقلیه

    8. هزینه لوازم و اثاثیه اداری

    9. هزینه های قبل از بهره برداری 

    10. هزینه سوخت مصرفی

    جدول هزینه های استهلاك 

    3

    جدول هزینه های تعمیر و نگهداری 

    برآورد كل سرمایه گذاری در طرح

    میزان تولید در سال های مختلف

    نحوه سرمایه گذاری

    برآورد مواد اولیه مورد نیاز برای سال های مختلف تولید

    برآورد هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده در سال های مختلف 

    برآورد هزینه های تولیدی در سال های مختلف تولیدی 

    برآورد هزینه های ثابت و متغیر برای حداكثر ظرفیت تولیدی 

    تعیین ترازنامه طرح مورد نظر

    صورتحساب سود و زیان در حداكثر ظرفیت تولیدی

    تهیه صورتحساب سرمایه برای طرح مورد نظر

    محاسبه قیمت تمام شده محصول 

    برآورد نقطه سربه سر 

    محاسبه نرخ برگشت سرمایه و زمان برگشت آن

    جدول زمان بندی برای شروع كار (گانت)

    نمودار نقطه سربه سر

    نتیجه گیری


    قیمت : 3,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , , ,


    Admin بازدید : 269 چهارشنبه 18 اسفند 1395 نظرات (0)

    گزارش کارگاه آزمایشگاه مکانیک سیالات محاسبه افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار



    دسته: گزارش کار آزمایشگاه

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc

    حجم فایل: 23 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 6








    گزارش کارگاه آزمایشگاه مکانیک سیالات  محاسبه افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


    مقدمه


    برای انتقال سیال از نقطه ای به نقطه ی دیگر،از لوله استفاده می شود . سیال خود به خود حرکت نمی کند پس باید به ان انرژی وارد کرد. اگر سیال مایع باشد به وسیله ی پمپ و اگر گاز باشد به وسیله ی کمپرسور به ان انرژی وارد می کنند. وقتی به سیال انرزی می دهیم سیال بعد از مدتی حرکت انرژی خود را از دست می دهد. بطور مثال اگر بخواهیم نفت را از چاه های نفت خوزستان به پالایشگاه تهران منتقل کنیم با یک بار پمپ کردن که به انها نمی رسد پس باید ایستگاهی قرار دهیم تا دوباره سیال را پمپ کند وبه ان انرزی دهد دلیل احتیاج دوباره سیال به انرژی ،افت انرژی در سیال است. هرچه طول لوله بیشتر باشد افت انرژی در سیال بیشتر است زیرا بین سیال وسطح داخلی لوله یک نیروی چسبندگی وجود دارد وهرچه نیروی چسبندگی سیال بیشتر وسیال ویسکوزیته بیشتری داشته باشد، پس یک سری افت بخاطر چسبندگی سیال با جداره داخلی لوله اتفاق می افتد. یکسری افت دیگر نیز ایجاد می شود که به سبب شکل مسیر جریان است مثلا در جریان سیال لوله به سمت چپ یا راست و بالا یا پایین به وسیله ی زانو های مختلف پیچیده می شود ویا مثلا در مسیر شیرهایی وجود داشته باشد که شدت جریان را با ان کنترل می کنیم ویا بعضا ممکن است در جاهایی قطر لوله زیاد ویا کم شده باشد که تمام مثال های بالا می تواند باعث افت انرژی در سیال شود.
    افت کلی انرژی در سیستم لوله کشی به دو عامل بستگی دارد :
    1-    افت اصلی یا طولی که به دلیل مقاومت نیروی چسبندگی ویا مقاومت اسطحکاکی سیال به وجود می اید .
    2 - افت جزئی ،فرعی یا موضعی که در اثر تغییر سطح مقطع، زانوها ، شیر ها ،و... به وجود می اید هرچند که نام این افت را افت فرعی گذارده اند اما در عمل بسیار مهم و گاها بسیار زیاد هستند.

    هدف آزمایش


    محاسبه ی افت فشار در یک سیستم لوله کشی ومحاسبه ی ضریب افت فشار
    تئوری آزمایش
    افت هد کلی به مجموع اتلافات اصلی حاصل از تاثیرات اصلی ناشی از تاثیرات اصطحکاک در جریان کاملا فراگیر در لوله های با سطح ثابت وهمچنین اتلافات
    فرعی ناشی از ورودی ها وخروجی ها تغییرات مساحت (انبساط وانقباض ناگهانی) زانوها،شیرهاو اتصالات اطلاق می شود. برای محاسبه ی افت در لوله هایی که مقطع دایرهای دارند ،معاداه ی دارسی - ویسباخ مورد استفاده قرار می گیرد ولی از انجا که ضریب اصطحکاک تابعی از زبری عدد رینولدز وقطر لوله است تعیین ان به اسانی ممکن نیست.


    قیمت : 14,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , ,


    Admin بازدید : 109 چهارشنبه 18 اسفند 1395 نظرات (0)

    مجموعه گزارشات کارگاه و آزمایشگاه مکانیک سیالات



    دسته: گزارش کار آزمایشگاه

    بازدید: 3 بار

    فرمت فایل: doc

    حجم فایل: 478 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 24








    مجموعه گزارشات کارگاه و آزمایشگاه مکانیک سیالات در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

    آزمایش شماره 1

    هدف : اندازه گیری شدت جریان به روش مستقیم  و اثرات افت فشار و تعیین نوع جریان از لحاظ آرام یا آشفته بودن جریان توسط دستگاه رینولدز.


    ابزار و مواد لازم:


    دستگاه رینولدز، جوهر رنگی، تشت پلاستیکی و آب

     آزمایش شماره 2

    هدف : کالیبره کردن روتامتر.   


    ابزار و مواد لازم:


    استوانه مدرج، کرنومتر، دستگاه روتامتر که شامل روتامتر و شیر سوزنی و پمپ می باشد.

     آزمایش شماره 3

    هدف : بدست آوردن راندمان کلی پمپ توسط میز هیدرولیک حجمی.


    ابزار و مواد لازم:


    میز هیدرولیک حجمی (پمپ گریز از مرکز، تانکرذخیره آب، روتامتر، شیر کنترل سوزنی، فشار سنج  ولت متر، آمپر متر).

     آزمایش شماره 4

    هدف :   اندازه گیری دقیق سرعت جریان درون لوله با استفاده از لوله پیتوت.


    ابزار و مواد لازم:


    کمپرسور هوا، لوله فلزیبه قطر 30 میلیمتر جهت انتقال سیال، مانومتر، لوله پیتوت.

     آزمایش شماره 5

    هدف : بدست آوردن افت فشار در ونتوری متر و اندازه گیری ضریب تخلیه ونتوری متر.


    ابزار و مواد لازم:


    دستگاه ونتوری متر، تانک ذخیره آب، پمپ گریز از مرکز، شیر کنترل سوزنی، مانومتر جیوه ایی، کرنومتر.


    قیمت : 7,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





    کلمات کلیدی : , , , , , , ,


    تعداد صفحات : 266

    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2660
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 477
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 1,566
  • باردید دیروز : 1,114
  • گوگل امروز : 35
  • گوگل دیروز : 76
  • بازدید هفته : 13,575
  • بازدید ماه : 13,575
  • بازدید سال : 271,688
  • بازدید کلی : 1,224,293